غلتک پای گوسفند، استاتیک، ارتعاشی

غلتک پای گوسفند، استاتیک، ارتعاشی

غلتک پای گوسفند
غلتک پای گوسفند
advanced divider

غلتک پای گوسفند

غلتک پای گوسفند
غلتک پای گوسفند

غلتک های Sheepsfoot ، که در غیر این صورت به عنوان غلتک padfoot یا tamping شناخته می شوند ، غلتک هایی با بسیاری از شاخه های مستطیلی شکل یا “پا” هستند. آنها برای فشرده سازی خاک و خاک رس سیلتی در کارهای راه سازی عالی هستند.

با ایجاد بالاست با آب ، شن و ماسه مرطوب و یا نصب مقاطع فولادی بر روی آن ، وزن درام میش پا افزایش می یابد و یک کار فشرده سازی کارآمدتر را ایجاد می کند.

به همین ترتیب ، هر پروژه ای با خاک رس مرطوب یا سایر خاکهای دانه ریز در اعماق زیاد باید از این نوع غلتک استفاده کند. می توانید مناطقی را که توسط غلتک های پای گوسفند فشرده شده است با غلتک پنوماتیک از بین ببرید.

غلتک های چرخ دار یا استاتیک

غلتک استاتیک
غلتک استاتیک


به طور کلی دو نوع غلتک با چرخ صاف وجود دارد: غلتک تک و دو درام. آنها همچنین به عنوان غلتک های ایستا شناخته می شوند.

دو طبل یا پشت سر هم

غلتک دوطبل
غلتک دوطبل

تاندم ، یا دو غلتک درام ، دارای یک طبل فولادی در جلو و یکی در عقب است. با حرکت دو طبل ، این غلتک را حرکت می دهد. کارایی غلتک پشت سر هم از دو طبل ناشی می شود – تمام قسمت های بزرگراه را می توان به سرعت و به طور موثر مسطح و آسفالت کرد.

این غلتک ها برای سطوح صاف یا تدریجی مانند آسفالت عالی هستند ، اما به دلیل اینکه کشش بسیار کمی دارند ، برای موارد تخصصی توصیه نمی شوند.

تک طبل یا سه چرخه

غلتک تک طبل
غلتک تک طبل

غلتک های سه چرخ یا درام تک از رایج ترین قطعات ماشین آلات سنگین هستند. وقتی مردم به غلتک های جاده ای فکر می کنند ، معمولاً یک غلتک سه چرخ را تصور می کنند. آنها به طور معمول دارای یک درام فولادی در جلو و دو چرخ مخصوص در عقب هستند که می تواند از بروز بیشتر لاستیک ها جلوگیری کند.

غلتک های تک درام به دلیل اندازه کوچکتر می توانند در فضاهای تنگ تر و پروژه های تخصصی تر کار کنند. آنها برای ایجاد فونداسیون برای ساختمان ها و سنگ فرش بزرگراه ها یا پیاده روها عالی هستند ، اما به دلیل وزن اضافی در جلو ، روی برخی سطوح نمی چرخند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تک درام می تواند به غلتک های دیگر مانند پد پا یا غلتک صاف نیز اشاره کند. درک آن جنبه می تواند به تمایز دقیق آنچه شما نیاز دارید کمک کند.

غلتک های ارتعاشی

غلتک های ارتعاشی تقریباً مشابه غلتک های چرخ صاف (از جمله درام تک و دو نفره) به جز یک تفاوت عمده: آنها دارای یک جزء ارتعاشی تخصصی هستند. با غلظت و غلتک شدن غلطک ، ارتعاش ایجاد می شود.

از آنجا که خاک ، آسفالت و بتن دارای فضاهای خالی طبیعی هستند ، می توانند باعث پیچ خوردگی و فرورفتگی ساختمان شوند و باعث آسیب به سازه شوند. استفاده از غلتک ارتعاشی در پروژه ساختمانی شما می تواند به حفظ یکپارچگی سازه ساختمان کمک کند. سایر انواع خاکی که غلطک های ارتعاشی در فشرده سازی عالی هستند ، سنگ خرد شده یا شن است.

انواع دیگر تجهیزات کامپکتور


غلتک تنها ابزار ساختمانی نیست که برای کار فشرده سازی استفاده می شود. انواع دیگر تجهیزات فشرده کننده شامل رامر و صفحه ارتعاشی است.

راممرها دستی هستند و بهتر است برای مشاغل کوچک در مناطق تنگ استفاده شوند. با توجه به وزن کم آنها ، می توان آنها را با دست یا ماشین کار کرد ، که باعث فشردگی ارتعاشی عمیق می شود.

فشرده کننده های صفحه ارتعاشی برای افزایش چگالی انواع خاکها و پر کردن هرگونه حفره استفاده می شود. از آنجا که آنها فشرده کننده های عقب هستند و اندازه آنها کوچکتر است ، این فشرده کننده ها برای فضاهای تنگ که تجهیزات بزرگ به آنها دسترسی ندارند ، بهتر است استفاده شوند.

نحوه انتخاب نوع مناسب غلتک جاده


انتخاب نوع مناسب غلتک برای پروژه ساختمانی شما بسیار مهم است ، زیرا انتخاب غلط می تواند منجر به عملکرد ضعیف ، محفظه هایی از هوا شود که ساختار را فرو می برد یا فضاهای ناهموار که می تواند خطرناک باشد.

تعیین نوع مناسب غلتک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین مورد طول پروژه خواهد بود. بسته به طول ، گاهی اوقات اجاره یک غلتک مقرون به صرفه تر از خرید مستقیم آن است.

شما همچنین باید نوع خاکی را که قرار است فشرده شود مشخص کنید. شن و ماسه دانه ریز به غلتکی متفاوت از خاک رس نیاز دارد. بعلاوه ، اگر آسفالت می زنید ، باید بفهمید که آیا بهتر است غلتک ایستا یا ارتعاشی داشته باشید.

تشخیص اینکه آیا برای پروژه خود به یک غلتک صاف یا پد پا نیاز دارید ممکن است در یک نگاه دشوار به نظر برسد ، اما یادگیری درباره این دو غلتک (و موارد دیگر) قطعاً می تواند به شما در انتخاب نوع مناسب غلتک برای پروژه ساختمانی شما کمک کند.

منبع: www.bigrentz.com

advanced divider
advanced divider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *