جرثقیل تلسکوپی
advanced divider
جرثقیل تلسکوپی
جرثقیل تلسکوپی

جرثقیل های تلسکوپی چیست؟

جرثقیل های دریایی تجهیزات ویژه ای هستند که بلند کردن بارهای سنگین را تسهیل می کنند و حرکت تن مواد را از یک مکان به مکان دیگر آسان می کنند. جرثقیل های تلسکوپی نوعی جرثقیل سنگین است که برای حمل و نقل اشیا استفاده می شود.

جرثقیل هایی مانند جرثقیل های تلسکوپی اغلب در عملیات حمل و نقل روزانه استفاده می شوند اما همچنین لازم به ذکر است که این جرثقیل های سنگین هنگام انجام عملیات مانور در بنادر حمل و نقل بسیار مهم هستند.

جرثقیل های تلسکوپی از این نظر متحرک هستند که کالاها و اقلام را به روشی انعطاف پذیر حمل می کنند. همچنین از آنجایی که جرثقیل های تلسکوپی مجهز به تنظیمات ارتفاع هستند ، هنگام انتقال و انتقال کالا از یک مکان به مکان دیگر ، مشکلات مربوط به ارتفاع کاملاً ریشه کن می شود.

در بنادر حمل و نقل ، جرثقیل های تلسکوپی یکی از بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهند. دلیل این امر این است که بندر مکانی است که به طور مداوم با فعالیت شلوغ می شود. سوار شدن و پیاده شدن بار امری است که بدون مکث ثانیه ای در هر بندری انجام می شود. در این حالت و با توجه به معایب چندین نوع دیگر از جرثقیل های سنگین ، جرثقیل های تلسکوپی پشتیبانی عالی از عملکرد صحیح وظایف در یک بندر را ارائه می دهند.

این جرثقیل ها نیز نقش مهمی در انواع مشاغل دریایی ایفا می کنند یا کار کشتی به ساحل است و یا نصب سکوهای نفتی در خارج از کشور.

برخی از کاربردهای معمول جرثقیل های دریایی در زیر ذکر شده است:

  • جرثقیل ها به هر دو غرق شدن و بالا بردن تجهیزات از اعماق دریا یا برخی دیگر از آبراهه ها کمک می کنند ، یعنی جرثقیل ها امکان انتقال تجهیزات یا مواد را از بستر دریا یا از طریق آن فراهم می کنند.
  • از جرثقیل های تلسکوپی برای جابجایی تجهیزات یا بار در اطراف عرشه استفاده می شود.
  • جرثقیل ها در بارگیری تجهیزات و مواد به سیستم عامل های دیگر و همچنین شناورهای دیگر کمک می کنند.

تاریخچه

صنعت ساخت و ساز اولین زمینه شناخته شده برای استفاده از جرثقیل و یونانیان باستان اولین کسانی بودند که جرثقیل های ساختمانی را تولید کردند. این جرثقیل های باستانی یا توسط مردان یا حیواناتی مانند خر ، گاو و غیره رانده می شدند.

جرثقیل ساخته شده برای اولین بار جرثقیل کوتاه تر است. اینها برای ساخت و سازهای بلندتر استفاده می شد که حمل دستی مواد باعث کند شدن روند ساخت و ساز می شود و در نتیجه جرثقیل های مهندسی ساخته می شوند تا ساخت را محکم کنند.

در 15th قرن با آغاز تجارت بیش از اقیانوس ها، صنعت دریایی نیز با این جرثقیل ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار کردم. این صنعت برای بارگیری و تخلیه بارهای سنگین به جرثقیل نیاز داشت و شروع به توسعه جرثقیل های دریایی در رئوس مطالب جرثقیل های ساختمانی کرد.

پس از آن برای اولین بار، 15 قرن شاهد اولین بندر جرثقیل برای کشتی بارگیری و تخلیه. جرثقیل های تلسکوپی در ابتدا از چوب ساخته می شدند اما با انقلاب صنعتی آهن ، فولاد و چدن جرثقیل های چوبی را کاملاً جایگزین می کردند.

منبع: www.marineinsight.com

advanced divider
advanced divider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *