انواع مختلف جرثقیل سقفی چیست؟

انواع مختلف جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل سقفی
جرثقیل سقفی
advanced divider

اگر تحقیقات خود را انجام داده اید و مشخص کرده اید که سیستم جرثقیل سقفی می تواند فرآیند تولید یا جابجایی مواد را در تأسیسات شما بهبود بخشد ، احتمالاً متوجه شده اید که انواع مختلف جرثقیل سقفی وجود دارد. ممکن است سر شما شنا کند و سعی کند همه اطلاعات موجود در جرثقیل های سقفی را مرتب کند ، و ممکن است از خود بپرسید: “برای کار خود به چه نوع جرثقیل سقفی نیاز دارم؟”

جرثقیل های سقفی می توانند از نظر مشخصات و تنظیمات بسیار متفاوت باشند. هیچ دو جرثقیل کاملاً شبیه به هم نیستند! جرثقیل که در ساختار ساختمان مشابه یا برنامه بلند کردن مشابه کار می کرد ، ممکن است بهترین جرثقیل برای تأسیسات یا برنامه شما نباشد. بنابراین ، انتخاب نوع جرثقیل مناسب برای کسب و کار شما برای به حداکثر رساندن کارایی ، ساده سازی گردش کار و بدست آوردن بهترین ضربات بسیار مهم است.

هدف ما از این مقاله استفاده از سال ها تجربه ما برای گذراندن انواع مختلف جرثقیل های سقفی از جمله:

  • پل جرثقیل
  • جرثقیل زیرزمینی
  • جرثقیل های مونوریل
  • جیب جرثقیل
  • جرثقیل ایستگاه کاری
  • ما همچنین تفاوت بین اصطلاحات رایج مانند “دویدن بالا” ، “زیر دویدن” ، “تک تیر” و “تیر دو نفره” و معنای آنها در انتخاب جرثقیل مناسب برای تأسیسات و نیازهای بلند کردن شما را مورد بحث قرار خواهیم داد.

امید ما این است که تا پایان این مقاله ، درک عمیق تری از نحوه عملکرد هر نوع جرثقیل ، نحوه استفاده از آنها و مزایا و معایب هر نوع جرثقیل سقفی داشته باشید.

جرثقیل پل هوایی چیست؟

احتمالاً می توانید جرثقیل پل را در سر خود تصویر کنید – این شامل دو باند هوایی است که در ساختار پشتیبان ساختمان تعبیه شده اند و با یک پیکربندی تک یا دو تیر متصل می شوند که “پل” نامیده می شود. پل در هر دو طرف توسط یک کامیون انتهایی ، که بر روی چرخ ها در امتداد باند یا تیر قرار می گیرد ، پشتیبانی می شود و به آن اجازه می دهد از خلیج بالا و پایین برود.

قوطی جرثقیل پل تک تیر در مقابل دو تیر

جرثقیل پل سقفی را می توان در یک طرح تک تیر یا دو تیر طراحی کرد. به زبان ساده ، تیر پل یا تیر ، ساختار تکیه گاه است که به واگن برقی و بالابر اجازه می دهد از کنار به کنار پل حرکت کنند. واگن برقی برای موقعیت دقیق بالابر قبل از بالا بردن یا پایین آوردن بار استفاده می شود.

از نظر استحکام و دوام ، جرثقیل های تکی و دوتایی تا حدی برابر هستند. تفاوت اصلی بین این دو به ارتفاع قلاب یا میزان ارتفاع بالابر از سطح زمین بستگی دارد. جرثقیل دوجداره می تواند ارتفاع قلاب بیشتری را ارائه دهد زیرا بالابر به جای زیر آنها در بالای تیرچه ها قرار می گیرد.

مواردی وجود دارد که پیکربندی دو تیر یا تک تیر ممکن است گزینه بهتری باشد. برخی از این موارد را در زیر مورد بحث قرار می دهیم:

تک پل

پل شامل یک تیر است که در هر طرف توسط یک کامیون انتهایی پشتیبانی می شود. واگن برقی و بالابر معمولاً زیر آستین هستند – به این معنی که در فلنج پایینی پل حرکت می کنند. آنها همچنین به دلیل موارد زیر گران تر هستند.

جرثقیل سقفی تک پل
جرثقیل سقفی تک پل
  • برای جابجایی واگن برقی تنها به یک تیرآهن نیاز است
  • کاهش هزینه های حمل و نقل
  • نصب سریعتر
  • طراحی آسانسور و بالابر ساده تر

با این حال ، در مواردی که جرثقیل نیاز به حمل بیش از 15 تن دارد ، یا دهانه آن بیش از 65 فوت است ، پیکربندی دو تیر ممکن است گزینه بهتری باشد.

دو تیر

دو تیر آهن وجود دارد که پل را تشکیل می دهند و در هر طرف توسط یک کامیون انتهایی پشتیبانی می شوند. چرخ دستی و بالابر بر روی ریل نصب شده در بالای تیرهای پل حرکت می کنند. جرثقیل های دوجداره برای کاربردهای سنگین تر توصیه می شود که جرثقیل باید بیش از 15 تن حمل کند یا دهانه آن بیش از 65 فوت باشد.

جرثقیل دو تیر
جرثقیل دو تیر

جرثقیل های دوجداره بهترین گزینه هستند هنگامی که جرثقیل نیاز به سفارشی سازی با مواردی مانند پیاده روها ، کابین ها ، قرقره های کابل مغناطیسی یا سایر تجهیزات تخصصی دارد. و در طراحی بالا ، آنها می توانند ارتفاع بالاتری را ارائه دهند زیرا بالابر در زیر تیر آویزان نیست.

منبع: www.mazzellacompanies.com

advanced divider
advanced divider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *