جرثقیل تلسکوپی
advanced divider

انواع جرثقیل های تلسکوپی را می توان در دسته های مختلف به شرح زیر طبقه بندی کرد:

دو نوع جرثقیل تلسکوپی بر اساس ظرفیت حمل و نقل توسط صنایع دریایی استاندارد می شوند: مدل های کوچکتر با استوانه های مورب (نوع HM) و مدل های بزرگتر با حلقه های آستین (نوع HMR).

جرثقیل های تلسکوپی نیز طبق روش ساخت آنها در دو دسته جرثقیل های تلسکوپی تک واحدی و جرثقیل های تلسکوپی دو واحدی دسته بندی می شوند جرثقیل های تلسکوپی ممکن است گاهی اوقات به صورت یک واحد ساخته شوند که به راحتی از مکانی به تجهیزات دیگر یا دو واحدی منتقل شوند. جرثقیل تلسکوپی دو واحدی از دو قسمت تشکیل شده است. دکل تلسکوپی و روبنایی به نام دور زدن. روبنا را می توان روی یک کامیون سوار کرد و می تواند عملکردی مشابه جرثقیل تلسکوپی داشته باشد.

جرثقیل تلسکوپی
جرثقیل تلسکوپی

انواع جرثقیل های تلسکوپی بر اساس موتور

نواع جرثقیل های تلسکوپی بر اساس طبقه بندی جرثقیل های تلسکوپی بر اساس تعداد موتورهایی که جرثقیل ها را تأمین می کنند ، آنها دو نوع هستند: ماشین های تک موتوره و ماشین های جداگانه موتور. موتور اول فقط یک موتور دارد که هم از زیرساخت ها و هم از روساز جرثقیل بهره می برد در حالی که موتور اول از کارآیی بیشتری برخوردار است و به دلیل داشتن موتورهای جداگانه که از زیربنا و روبنا استفاده می کنند ، قدرت حمل بیشتری دارند.

در هر بندر ، می توان بسیاری از این نوع جرثقیل های تلسکوپی را پیدا کرد که امکان جابجایی آسان و انتقال بار به ظروف مناسب را فراهم می کند را فراهم می کند ، در نتیجه ابزار را به بهترین شکل ممکن فراهم می کند.

تفاوت اصلی بین جرثقیل تلسکوپی و سایر جرثقیل های معمولی این است که نوع اول دارای یک شکاف توخالی است که شامل چندین لوله نصب شده در یک طرف دیگر است. یک مکانیزم هیدرولیکی حرکت کششی و شکست پرتو را امکان پذیر می کند.

جرثقیل های تلسکوپی: ویژگی ها و کاربردهای ساختاری

ویژگی اصلی که جرثقیل تلسکوپی را از سایر جرثقیل های متمایز متمایز می کند این است که دارای یک بوم توخالی است که از چندین لوله تشکیل شده است که در یک مجاور دیگری قرار گرفته است. این لوله ها باعث افزایش ناخالص حمل و نقل جرثقیل می شوند و اجسام با کمک این لوله ها که از طریق مکانیزم هیدرولیکی کار می کنند بالا و پایین می شوند.

جرثقیل های تلسکوپی همچنین بهترین خدمات را در حمل و نقل کالا ارائه می دهند زیرا این جرثقیل ها بیشترین دسترسی را دارند و می توانند مطابق با نیازها تنظیم ارتفاع کنند. هیچ جرثقیل سنگین دیگری نمی تواند هر جسمی را به بلندی ارتفاع این جرثقیل ها بلند کند. این جرثقیل ها همچنین می توانند در عملیات نجات یعنی در نجات کشتی های غرق شده استفاده شوند . آنها همچنین کاربرد خود را در ساخت سکوهای نفتی پیدا می کنند.

با توجه به پیشرفت سریع امروز ، بسیار طبیعی است که از جرثقیل ها استفاده گسترده ای شده است. اما از نظر صنعت حمل و نقل و حمل و نقل کالا و محموله از طریق کشتی ها ، جرثقیل ها همیشه فناوری اصلی مورد استفاده بوده اند. این به این دلیل است که وقتی صحبت از حمل کالا و انتقال بار از یک منطقه در یک بندر به منطقه دیگر است ، استفاده از قفسه های ساده چمدان بسیار دشوار است ، زیرا مقدار و وزن بار در بنادر بسیار سنگین است و بنابراین نیاز به کمک چنین مواردی دارد. جرثقیل های تلسکوپی برای انجام روش انتقال بار.

جرثقیل های سنگین تجهیزات بسیار مهمی برای صنعت حمل و نقل هستند. و از بین انواع مختلف جرثقیل های سنگین ، جرثقیل های تلسکوپی بی نظیر هستند زیرا نه تنها کاربردی بلکه قابلیت تحرک را نیز در کنار هم دارند.

منبع: www.marineinsight.com

advanced divider
advanced divider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *